wachten...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Code is incorrect!

Fout

U bent iets vergeten!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

Team coaching

Versterk de teamkracht, vergroot business impact

De essentie van team coachen = de onbenutte krachten van een geheel team transformeren naar meer daadkracht, zelfstandigheid en efficiency.

Mogelijke ontwikkelvraagstukken

  • De gewijzigde klantwensen vereisen dat we anders moeten gaan werken, hoe kan ik dat realiseren?
  • We hebben een team dat niet meer goed samenwerkt, dit moet verbeterd worden.
  • Met de komst van twee nieuwe medewerkers is het gezeur van het team toegenomen. Ik wil de oude schwung weer terug.
  • Vanwege de reorganisatie moet het team andere dingen doen, maar dat lukt nog onvoldoende. Hoe kan ik de gewijzigde rol van het team beter inregelen?

Team coaching bestaat uit vier fasen:

  1. Intakegesprek
    In dit gesprek staat kennismaking en 'wat is het organisatievraagstuk' centraal.
    Als het organisatievraagstuk helder is en er is een klik dan bespreken we hoe het ontwikkeltraject er uit zal zien. Hiervan stellen we een contract op.
  2. Bedrijfsanalyse
    Er wordt een bedrijfsanalyse gedaan om te achterhalen wat de grondoorzaken van het vraagstuk zijn. Op basis daarvan stel ik een ontwikkelplan op.
    Dan bespreken we de analyseresultaten en het ontwikkelplan en bij akkoord starten we met implementeren.
  3. Ontwikkeltraject
    Dit traject bestaat het doorlopen van de stappen uit het ontwikkelplan. Dit kan bestaan uit een mix van teamsessies, teamtrainingen, individuele begeleiding trainingen, testen of andere diensten. Afhankelijk van de grootte van de vraag duurt een traject twee maanden tot wel anderhalf jaar. Daarbij wordt ook de business impact gemeten (KPI) en gevolgd.
  4. Afronding en voortgangsgesprek
    Tijdens het laatste gesprek wordt het gehele traject geëvalueerd. Daarbij wordt ook een 'door-ontwikkelplan' voor de komende zes maanden opgesteld. Na zes maanden vindt nog een voortgangsgesprek plaats. Daarin kijken we terug op de voortgang en mogelijke bijstelling.

Dit levert team coaching o.a. op:

  • Tevredener klanten omdat medewerkers klantgerichter handelen.
  • Grotere zelfstandigheid van teamleden.
  • Prettiger arbeidssfeer.
  • Business doelen die makkelijker behaald worden.
  • Minder fouten
  • Minder verloop van personeel nodig.
Enkele gehoorde uitspraken na coachtraject:
  • “als manager hoef ik me minder met het team te bemoeien, het bespaart me tijd."
  • “Klanten merken op dat ze opeens beter worden behandeld."