wachten...

Deze website wordt binnenkort vernieuwd!

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

Bedrijfsanalyse

Vaak gehoord
-''Wat is er mis met mijn organisatie waardoor we kansen in de markt niet grijpen"
-''Onze producten en diensten zijn de beste die je kunt krijgen, toch klagen klanten over onze dienstverlening."
-“We willen een grote kwaliteitsslag in de organisatie maken, maar hoe gaan we dat aanpakken?"
-''Er lijkt zoveel mis te gaan in onze organisatie, ik weet niet eens waar ik moet beginnen met verbeteren.''

Het zijn slechts enkele vraagstukken die illustreren waar bedrijven vaak mee worstelen. Ligt het aan de systemen, aan de mensen, aan de processen of aan de besturing of zijn er zelfs nóg andere oorzaken. En waar zal ik beginnen met verbeteren?

Bedrijfsanalyse
Via een bedrijfsanalyse brengen wij je huidige bedrijfssituatie in kaart op maar liefst 17 onderdelen zoals, besturingsprincipes, taken en bevoegdheden, waarde propositie. De analyse gaat uit van vier domeinen waar het bestaansrecht van een organisatie in is vastgelegd:

  1. Producten en/of diensten
  2. Middelen
  3. Processen
  4. Mensen en organisatiestructuur

Management en enkele medewerkers vullen een quick scan-vragenlijst in en we nemen enkele interviews af. Aan de hand hiervan stellen we een rapport met bevindingen en aanbevelingen op. Dit presenteren we aan het management, maar ook medewerkers kunnen daarbij aanwezig zijn.

De aanbevelingen richten zich op het realiseren van verbeterpotentieel waarmee business resultaten verbeterd kunnen worden.

Wanneer een analyse uit te voeren
Een analyse kan gedaan worden in uiteenlopende situaties. Generiek kan je stellen dat een onderzoek zinvol is wanneer:

  • Gestelde doelen niet gerealiseerd worden.
  • Een bedrijf doeltreffend een opstap in kwaliteit wil maken.
  • Klanten klagen over de diensten en dienstverlening van een bedrijf.

Dit levert het op

  • Analyse resultaat gebaseerd op diverse onderdelen en waarin grondoorzaken worden verbijzonderd van gevolgen.
  • Advies om de huidige situatie te verbeteren.
  • Plan van aanpak om de verbeteringen door te voeren.
  • (optioneel) Voorstel in het begeleiden en of trainen van management en medewerkers.

Kosten
De kosten zijn afhankelijk van de omvang van de bedrijfssituatie en het vraagstuk.

Meer weten?
Neem vrijblijvend contact met ons op.